×

Default welcome msg!

    VANLIGT FÖREKOMMANDE FRÅGOR

    FRÅGOR OM BETALNING


    Fråga 1. Jag har inte fått eller tappat bort min faktura – kan ni skicka en ny?
    Vi skickar alltid faktura via mail samtidigt med din varuleverans. Om du ändå saknar din faktura eller har övriga frågor om faktura- eller delbetalning så rekommenderar vi att du kontaktar Klarna direkt på tel. 08-120 120 10 Eller mejla dem på: info@klarna.com

    Fråga 2. Vilka betalningsalternativ kan jag välja på?
    Du erbjuds hos oss möjlighet att välja det betalsätt som passar just dig bäst. 

    1. Klarna Faktura och Delbetalning. Vi skickar ut en faktura direkt från Klarna tillsammans med din varuleverans. Betalningsvillkor är 14 dagar om inget annat anges. Du har också möjlighet att delbetala med Klarna, du styr själv hur mycket du vill betala per månad. Mer information får du med din faktura.
    2. Kortbetalning. VISA/MASTERCARD Pengarna dras från ditt konto direkt efter att beställningen är lagd. Ingen kostnad tillkommer. Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter utöver de som står med under respektive betalnings och fraktalternativ tillkommer. 
    3. Direktbetalning Internetbank. Pengarna dras från ditt konto direkt efter att beställningen är lagd. Ingen kostnad tillkommer. Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter utöver de som står med under respektive betalnings och fraktalternativ tillkommer. 

    Fråga 3. Varför kan jag inte handla mot faktura?
    Att ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på olika anledningar. 

    1. Du måste vara 18 år för att köpa mot faktura.
    2. Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på. 
    3. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, kontakta Klarna på 08-120 120 00 
    4. Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.  
    5. Klarna godkänner inte din kredit. Kontakta då klarna på 08-120 120 00 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

    Fråga 4. Varför kan jag inte handla med kort?
    Du kan ha skrivit in fel säkerhetskod. Kontrollera din kod på internetbanken eller ditt bankkontor. 3D-Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på internet, framtagen av Visa och MasterCard för att identifiera kortinnehavaren vid kortköp. Identifieringen sker efter att konsumenten har fyllt i sina kortuppgifter och får då fylla i en kod som bara kortinnehavaren känner till. 3D-Secure innebär även att det är den kortutgivande banken, och inte säljföretaget, som bär den ekonomiska risken vid eventuella bedrägerier. Kontroll av 3D-Secure ingår som standard för alla kortbetalningar med Auriga ePayment.


    FRÅGOR OM LEVERANS


    Fråga 5. Hur lång är leveranstiden?
    SAFIRA kan garantera att din vara skickas från oss inom 1 arbetsdag. Vår leveranstid är unik, vi vill att du som kund ska ha din vara snabbt! Givetvis finns faktorer som påverkar din leveranstid som vi inte kan kontrollera, en av dessa är Postens hantering. Om produkter har en avvikande leveranstid står detta i produktbeskrivningen.

    Fråga 6. Vad kostar frakten?
    Gratisfrakt inom Sverige, just nu 0 kr. Vid val av Snabbfrakt PLUS kostar frakten 49 kr.

    Fråga 7. Jag fick ingen orderbekräftelse vid order!
    Vänligen kontakta oss på kundservice@safira.se med dina beställningsuppgifter så skickar vi en ny till dig. Kontrollera att du skrivit in rätt mail vid order.


    FRÅGOR OM SORTIMENTET


    Fråga 8. Hur snabbt levererar ni mitt namnsmycke/förlovningsring?
    Vi har en unik leveranstid och skickar ditt namnsmycke/förlovningsringar graverat och klart redan nästföljande vardag. Om du till exempel beställer ett personligt smycke (namnsmycken/förlovningsringar) på en Onsdag skickar vi varan från oss på Torsdag!

    Fråga 9. Hur snabbt levererar ni övriga smycken?
    Vi har en unik leveranstid. Varor direkt från vårt lager som beställs innan kl.14.00 skickas redan samma dag. Varor med gravyr eller där det står leveranstid 1 arbetsdag eller mer tillverkas och skickas senast arbetsdagen efter lagd order. Om produkter har en avvikande leveranstid står detta i produktbeskrivningen.



    FRÅGOR OM MATERIAL


    Fråga 10. Vad består era smycken av för material?
    Våra produkter som betecknas silver består utav 925 Sterling Silver. Med en finhalt på 925/1000 delar finsilver. Våra produkter som betecknas 9k består utav 375/1000 delar finguld. Våra produkter som betecknas 18k består utav 750/1000 delar finguld. Inga utav våra smycken innehåller Nickel, Kadmium eller andra vanliga allergiframkallande ämnen. Se mer utförlig lista nedan:

    925 Sterling Silver - Består av: 925/1000 delar finsilver - Bär äkthetsstämpel: [925]

    935 Sterling Silver - Består av: 935/1000 delar finsilver - Bär äkthetsstämpel: [935]

    9k Guld - Består av: 375/1000 delar finguld - Bär äkthetsstämpel: [375] eller [9k]

    14k Guld - Består av: 585/1000 delar finguld - Bär äkthetsstämpel: [585] eller [14k]

    18k Guld - Består av: 750/1000 delar finguld - Bär äkthetsstämpel: [750] eller [18k]



    FRÅGOR OM NAMNSMYCKEN/GRAVYR


    Fråga 11. Hur skriver jag för att få ett hjärta graverat?
    Du skriver detta som "hj" i textfältet där du fyller i gravyr. Exempelvis: Jag älskar dig "hj". Blir alltså texten Jag älskar dig följt av ett hjärta. Om du är osäker på att vi ska förstå kan du alltid förtydliga dina önskemål i meddelanderutan längst ned i kassan. Ifall vi skulle vara osäkra på hur du vill ha ditt smycke kontaktar vi dig alltid.

    Fråga 12. Kan jag få det annorlunda än på bilden utav smycket?
    Om inget annat anges kommer du alltid att få texten placerad och i samma utförande som på bilden på den produkt du köpt. Om annat önskas (t.ex. placering eller stilval) kontakta oss gärna eller skriv dina önskemål i meddelandefältet i kassan. Vi är väldigt flexibla och fixar det mesta! I andra fall hör vi givetvis av oss.

    Fråga 13. Får texten jag vill ha plats på brickan?
    Använd sunt förnuft vid val utav text. Om du är osäker rita upp produkten du har i åtanke på ett papper i ungefärliga mått efter produktinformationen och testa dig fram. Du kan även kontakta oss, vi vet!


    FRÅGOR OM FÖRLOVNINGSRINGAR


    Fråga 14. Hur ska vi veta våra ringstorlekar?
    Ringstorlekar är alltid svårt, man bör testa ordentligt. Du kan ta hjälp utav våran storleksguide här:
    Ringstorlek


    Fråga 15. Säljs ringarna per styck eller i par?
    Alla våra ringar säljs per styck, att tillägga är att det är lägsta prisgaranti. Dvs riktigt bra priser!



    FRÅGOR OM MEDLEMSKAP OCH KUNDLOGIN


    Fråga 16. Hur anmäler jag mig till ert nyhetsbrev?
    För att bli kund och få tillgång till erbjudanden och nyheter innan andra anmäler du dig genom att klicka på Mitt Konto i översta högra hörnet på sidan. (Ikonen som ser ut som en liten figur) 

    När du loggar in på ditt konto kan du bl.a:

    • Komma snabbare till checkout när du handlar
    • Kolla status på din beställning
    • Se din orderhistorik
    • Ändra ditt lösenord

    Om du inte önskar bli kund men ändå inte vill gå miste om alla erbjudanden och kampanjer kan du endast fylla i din e-post adress längst ner på sidan och trycka på Anmäl.


    ÖVRIGA FRÅGOR


    Fråga 17. Har ni någon butik man kan besöka?
    Besök gärna vår flaggskeppsbutik på Kungsgatan 56 i Göteborg. Läs mer här: www.safira.se/vara-butiker

    Fråga 18. Hur kan ni hålla era låga priser, är det fortfarande bra kvalité?
    SAFIRA har en affärsidé: Vi vill ha nöjdast kunder utav alla. Då vi ej har höga hyror och dyra personalomkostnader ger det oss en större marginal och vi sänker priserna till högsta grad! Produkterna på SAFIRA är samma som hos andra, fast billigare. Kvalitén är densamma och vi eftersträvar alltid att förbättra den ytterliggare.


    KUNDTJÄNST

     

    Mail: 
    kundservice@safira.se

    Telefon:
    021-4444989
    Öppet torsdagar kl.9.00-12.00